Consumentenonderzoek social media: wij leveren voortaan zelf de benodigde gegevens

Instagram, Flickr en Twitter: nieuwe en goedkopere bron van bruikbare informatie Onderzoekers van het Digitale Geografie Laboratorium aan de Universiteit van Helsinki hebben onderzocht, of  en hoe gegevens uit openbare sociale media kunnen worden gebruikt om meer inzicht te krijgen in de huidige en toekomstige activiteiten van bezoekers van 56 Finse en Zuid-Afrikaanse nationale parken. […]

Groot Brittannië doet wél wat aan corporate belastingontduiking

De Britse regering heeft een voorstel ingediend  om te komen tot bronbelasting op de royalty-inkomsten van ( vooral digitale)  bedrijven, zoals reeds aangekondigd in de meest recente begroting. De regering May zal de betreffende wetgeving introduceren in de Finance Bill 2018-19, waardoor de omstandigheden verruimd worden onder welke bepaalde betalingen aan niet-ingezetenen van het Verenigd […]

Disruptie? Nee, stagnatie!

“Laat je toch niet gek maken”, schrijven de auteurs van een recent onderzoek naar de invloed van technologie op werk en werkgelegenheid. Het journaille en hun futurologische souffleurs, die moord en brand schreeuwen over de mensheid bedreigende robots en kunstmatige intelligentie, die stellen zich aan, stellen zij. Eraan toevoegend dat ook lieden als Klaus Schwab […]

Type je zoekwoorden hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk ESC om te annuleren.

Terug naar boven