Volop groeikansen voor Nederlands bedrijfsleven in buurland Duitsland

Duitsland is en blijft onze belangrijkste handelspartner. Des te dommer de gewoonte, om onze buren in (krom) Engels aan te spreken!

Ongeveer 2000 Nederlandse (dochter)bedrijven bieden werkgelegenheid aan liefst ruim 100.000 Duitse burgers.  De laatste tijd groeit de M&A-activiteit van het Nederlandse bedrijfsleven in ons buurland sterk, vooral in de ‘produktionsintensive’ industrie en in de logistieke dienstverlening. Kansen zijn er genoeg – de komende jaren moeten liefst 620.000 Duitse familiebedrijven een opvolger dan wel andere eigenaar vinden. Vele daarvan zijn zogenaamde ‘hidden champions’!  Nederlandse kopers worden daar over het algemeen met open armen ontvangen – onze bedrijfsculturen lijken op elkaar, of vullen elkaar synergetisch aan. Een belangrijk motief om te groeien via overnames in het buurland is natuurlijk de zo broodnodige schaalvoordelen die betreden van de Duitse markt biedt. Vandaar ook onze bijzondere interesse in de Duitse startup-markt.

Verspreiding van Nederlandse ondernemingen in Duitsland

 

 

 

 

 

 

 

Dit en nog veel meer is te lezen in Business Destination Germany , een rapport dat zojuist werd gepubliceerd door KPMG Duitsland.

“Deutsche Unternehmen sind für ausländische Konzerne attraktiv wie nie. Die Zahl der Übernahmen und Fusionen wächst rasant. Warum das so ist und was die Investoren für die Zukunft planen,” vertelt dit ruim 50 pagina’s tellende document.

Arne Lasance begon zijn carrière in de uitgeverij, als journalist voor een managementblad. Snel daarna vervulde hij diverse uitgevers- en managementfuncties. Vanaf begin jaren ‘90 was hij corporate business consultant en projectmanager voor intranet- en internetpublishingprojecten.
Berichten gemaakt 142

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde berichten

Type je zoekwoorden hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk ESC om te annuleren.

Terug naar boven